Připravit, pozor, otevíráme!

Vývoj pandemie COVID-19, alespoň v našich končinách, podle všeho směřuje ke zdárnému zvládnutí situace. A s tím je spojené i opětovné otevírání podniků.

Ať už bude časová osa uvolňování opatření jakákoliv, nakonec snad opět otevřou všichni. Podnikatelé, kteří mají provozovny stále zavřené, sledují vývoj de facto nonstop, protože je pro ně klíčový. Zákazníci na straně druhé budou ale zprávami o vývoji minimálně přehlcení.   

Představa, že budou lidé netrpělivě čekat, kdy opět otevřete dveře provozovny, je velmi optimistická. Osobně doporučuji jít zákazníkům naproti a připomenout jim, že už opět fungujete a jste k službám. Tady je pár tipů.

Aktualizujte webové stránky

Zkontrolujte, že máme na svém webu aktuální informace. Pokud již neplatí zákaz prodeje, informujte o tom své zákazníky. Málo kdo přesně ví, kde je již otevřeno a kam se zatím nesmí. Aktualizujte pracovní dobu, ujistěte uživatele, že máte otevřeno, případně informujte o hygienických opatřeních. Kde jinde by měli lidé najít ty nejaktuálnější informace, než na vašem webu? K tomu samozřejmě patří také sociální sítě, kde jsou vaši fanoušci zvyklí vás sledovat.

Zkontrolujte si firemní profily

Na základě plošných zákazů a uzavírání provozoven řada katalogů firem vyzívala k aktualizaci otevírací doby a úpravám profilů. Zkontrolujte si své firemní profily, zda máte všude aktuální informace. Informace v nich jsou pro mnohé uživatele internetu směrodatné a určuje jejich rozhodování.

  • Firmy.cz
  • Google Moje Firma
  • Oborové katalogy

Připomeňte zákazníkům, že máte otevřeno

Máte databázi zákazníků a řádně sesbírané kontakty, ať už telefony, nebo emaily? Tak právě teď je ideální čas toho využít. Informujte své zákazníky, že již máte otevřeno. Vhodná SMS, nebo direct email je efektivní nástroj komunikace. Zamyslete se, co může být pro vaše zákazníky zajímavé a zkuste jim kápnout do noty.

Urazí vás SMS z vaší oblíbené restaurace? „Ahoj, už máme otevřenou zahrádku, tak se zastav na pivo a burgr! Těšíme se na tebe.“ Asi ne. Spíš dostanete chuť na pivo a burgr 🙂

Nebojte se inzerce

Pokud nedisponujete vlastní databází kontaktů, nebo potřebujete akvizovat nové klienty, nebojte se inzerce. Vhodně postavená lokální kampaň může mít velmi zajímavý zásah. Lidé aktuálně tráví u počítačů i na mobilech více času, sledují informace a více se zajímají o zpravodajství, je tedy spousta prostoru, kde je oslovit.

  • Remarketing – oslovte uživatele, kteří byli na vašem webu, klidně s delším odstupem než normálně. Lidé mohli hledat vaše produkty, či služby a nyní vyčkávají. Pravý čas se jim připomenout.
  • Cílení na podobná publika – oslovte lidi, kteří jsou nejvíce podobní vašim zákazníkům (look a like) – to mohou být lidé s největší pravděpodobností se zájmem o koupi. Oslovte je dřív než konkurence.
  • Akviziční kampaň – lokální cílení, správně definovaná publika a dobrá kreativa vám pomohou oslovit skupiny lidí, kteří mohou mít zájem o vaše produkty, či služby. Ukažte jim, že fungujete a máte co nabídnout.

Zcela jistě budou obory, které po výpadku budou mít na měsíce práce (např. kadeřníci) a naopak služby, které si lidé klidně ještě pár měsíců odpustí. Po rozvolnění opatření ale opět vznikne zdravý konkurenční trh, ve kterém je potřeba se zákazníky aktivně komunikovat. Doporučuji tedy nepodceňovat inzerci a vhodně uvolňovat marketingové kanály, které jste standardně zvyklí používat.

Pomůžu také Vám

Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s lokální kampaní, začít propagovat svou firmu, nebo zlepšit marketing na internetu? Mrkneme na to společně.

Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.

+420 725 110 593
info@jankodl.cz

Zdroj úvodního obrázku: pixabay.com