Vytvořil jsem nejčtenější magazín o čerpací technice v České republice

Čerpací technika je specifická komodita. Zákazník si koupí čerpadlo, ponoří ho do studny a několik let nechce podobný nákup řešit. Jak tedy udržet se zákazníkem vztah i po nákupu? Dlouho jsem přemýšlel, jaký zvolit dárek k objednávkám a vznikl z toho zcela samostatný projekt. Začali jsme psát a vydávat vlastní magazín.

Dárek k objednávce je silný psychologický nástroj, který významně posiluje vztah se zákazníkem a ovlivňuje hodnocení obchodu či předpoklad pro doporučení obchodu známému. Proto mi dárek k objednávkám na RedEd.cz od začátku vrtal hlavou.

Ze zbytných věcí, jako jsou klíčenka, propiska, nebo jiný reklamní předmět, nejsem nadšený. Nejzajímavější v tomto směru mi přijde žeton do vozíku, ale i ten je z mého pohledu jako dárek směrem k zákazníkům laciný a neosobní.

Chtěl jsem vytvořit něco zajímavého, hodnotného. Něco, co zákazník ocení, ať už si koupí drobnost, nebo velké čerpadlo do firmy.

Vznikl RedMag

Jako nejlepší nápad mi v tomto směru vyšel vlastní magazín. Není to žádný neznámý koncept. Vlastní časopis tiskne celá řada firem, ať už pro vnitrofiremní komunikaci, nebo prezentaci směrem k veřejnosti.  Stačilo se tedy rozhlédnout okolo 🙂
 
Název magazínu nepřekvapí, internetový obchod RedEd.cz vydává magazín RedMag. Hlavním komunikačním prvkem je pouze červené “R”, které spojuje oba projekty.
 
Cílem magazínu je dostat se mezi ostatní domácí čtivo, ať už si chce člověk odpočinout u kávy, nebo zrovna sedí na záchodě. Něco, co zabaví, když jste na chatě a zrovna celý den prší. Co by tedy mělo být obsahem takového magazínu?
 

Obsah magazínu

Od začátku jsem věděl, že součástí magazínu musí být křížovka, nebo jiný zábavný prvek, který zajistí časopisu aspoň nějakou životnost. Nakonec jsem objevil skvělé nástroje, které dokáží generovat sudoku a osmisměrky z dodaných podkladů. Zábavní koutek bychom tedy měli.
 
Vzhledem k tomu, že se časopis týká čerpadel, dává mi smysl, aby články korespondovaly s tématem vody, hospodaření s vodou, zpracování vody apod. Ústřední článek tedy v prvním vydání pojednával o Přečerpávací vodní elektrárně Dlouhé stráně, která jednak představuje unikátní vodní dílo v ČR i Evropě a zároveň slaví 25 let provozu.
 
Novinky, zajímavosti, návody… zbylý obsah magazínu je rozmanitý. Vzhledem k rozsahu tématu a obsahu, který neustále vzniká v online prostředí, je tištěný magazín jen dalším médiem, kde tyto informace sdílet.
 

 

Reklamní prostor

Tištěné médium znamená také zajímavý reklamní prostor. Ať už k prezentaci zboží z nabídky samotného obchodu, prezentaci vybraných výrobců či dodavatelů tak k prezentaci souvisejících výrobků či služeb. Zejména proto hovořím o magazínu jako o samostatném projektu, který má vlastní ekonomiku a dává prostor nové komunikaci.
 

Vzhledem k ročnímu období a sezonně jsme se rozhodli poslat všem zákazníkům od začátku letošního roku magazín zpětně jako poděkování za objednávku. Další distribuce je zajištěná jako součást objednávek. Díky tomu mají zadavatelé naprostou jistotu, že magazín přijde zákazníkovi domů a minimálně projde rukama při rozbalování balíku, což se např. u klasické letákové inzerce nedá zaručit.

 

Přesah do online marketingu

Na základě objednávky se zákazníkům jistou chvíli připomínáme právě s využitím odkazu na magazín, který obdrželi s objednávkou. Díky tomu dokážeme přirozeně spojit online s offline komunikací a udržet se zákazníkům v povědomí. Nativní reklama je součástí hlavní strany Seznam.cz a dalších zpravodajských webů.


Závěr

Osobně si myslím, že se s celou řadou věcí dělá moc velká věda. Hodně plánování, porad a čekání na výsledek, který je v nedohlednu. V našem případě bylo od nápadu k realizaci asi 10 dní. Zpracovali jsme koncept, vytvořili obsah, grafickou podobu a pak už jen ladili drobnosti.
 
Udělali jsme pár chyb, které s dalším vydáním vyladíme, nicméně dnes vydáváme nejčtenější časopis o čerpací technice v ČR, který už je fyzicky mezi lidmi, získává svůj prostor, zásah a my můžeme vše jen zlepšovat 🙂

Pomůžu také Vám

Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s komunikací, posunout vaše podnikání, marketing, nebo dotáhnout kreativní nápad? Mrkneme na to společně.

Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.

+420 725 110 593
info@jankodl.cz