Rozmohl se nám tady takový nešvar. Klienti začali používat na produktových fotografiích vodoznaky. To by samo o sobě nevadilo, ale Google Merchant nesouhlasí. Jak si ochránit obrázky a zároveň se domluvit s Googlem?
Jak to vyřešit?
Řešení je technické, do XML feedu pro Google Merchant nesmí odcházet URL adresa odkazující na obrázky s vodoznakem. Způsob řešení závisí zejména na technickém řešení e-shopu a možnostech, které máte k dispozici, nebo jste schopní realizovat.
- Vlastní řešení e-shopu
Pokud vyvíjíte vlastní eshopové řešení a máte k ruce programátora, lze výstup do XML feedu vyřešit již na úrovni e-shopu. Přístupy jsou různé. Jednou z možností je produktové fotografie nahrávat čisté, použít původní data pro XML feedy a vodoznakem překrývat až obrázky zobrazené na frontendu e-shopu. - Krabicové řešení
Možnosti u krabicových řešení bývají značně omezené. Obvykle jsou do XML feedu generované stejné obrázky, které vidí uživatel v e-shopu a je potřeba adresy obrázků nahradit externě. K tomu lze využít např. aplikaci Mergado.
Návod pro krabicová řešení:
Jedná se o jedno z možných řešení, které používám já ve své praxi.
- Vytvoříme dva obrázky se stejným názvem – s vodoznakem a bez něj.
- Obrázek s vodoznakem nahrajeme standardně k produktům.
- Obrázky bez vodoznaku nahrajeme do samostatné složky na serveru.
- V Mergadu vytvoříme pravidlo pro element <G:IMAGE_LINK>
www.vas_eshop.cz/jakokoliv_cesta/ID_obrazku.jpg
nahradit
www.vas_eshop.cz/cesta_k_obrazku_bez_vodoznaku/ID_obrazku.jpg
Kompletní informace pro obrázky včetně výjimek a specifikací najdete v této nápovědě. Z mého pohledu stojí za zmínku povinné minimální velikosti obrázků:
- Obrázky nezachycující oblečení: alespoň 100 × 100 pixelů.
- Obrázky oblečení: alespoň 250 × 250 pixelů.
Pomůžu také Vám
Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s nastavením Google Merchant, využívat naplno Google Ads, nebo zlepšit marketing na internetu? Mrkneme na to společně.

Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.