Tvorba obsahu pro e-shop by měla dávat smysl. Proto je základem každé dobré obsahové strategie analýza klíčových slov. Díky tomu vám obsah pomáhá zachytávat long-tailové dotazy ve vyhledávání a odpovídat na témata související s nabízeným zbožím. A když už je s tím tolik práce, proč obsah nepodpořit reklamou?
Pokud váš obsah aspoň částečně reflektuje výše uvedené a tvoříte články se záměrem podpořit SEO a vaše pozice v organickém vyhledávání, určitě má smysl otestovat propagaci blogu také formou PPC reklamy.
Jak takový obsah vypadá? Třeba zrovna hledáte jak vybrat čerpadlo, jak nainstalovat čerpadlo do studny, jaké vybrat spodní prádlo pod svatební šaty, nebo vás zajímá řešení bezbariérové sprchy. Zkrátka dokážete identifikovat potřeby vašich potenciálních zákazníků a umíte jim nabídnout kvalitní a hodnotné informace.
Pár čísel víc než tisíc slov za období 15.10. – 15.11.2020. Data jsou z kampaní v Google Ads. Pro propagaci článků používám dynamické vyhledávání.
Vyhledávání – kampaně propagující články = neprodejní obsah
Cena
3 300 Kč
Tržby
27 320 Kč
Konverze
22
PNO
12,08 %
Prům. CPC
3,16 Kč
Konv. poměr
2,11 %
Vyhledávání – kampaně propagující zboží = výkonnostní kampaně
Cena
64 820 Kč
Tržby
545 450 Kč
Konverze
595
PNO
11,88 %
Prům. CPC
7,11 Kč
Konv. poměr
6,52 %
Z uvedeného srovnání je zřejmé, že i propagace nepřímo prodejního obsahu se vyplatí. V porovnání s výkonnostními kampaněmi má srovnatelné PNO a to zejména díky nízké ceně za proklik.
Výsledný konverzní poměr podle mého názoru významně ovlivňuje samotný obsah, na který se uživatelé z reklamy dostanou, doporučené produkty v rámci článku, motivace k prvnímu nákupu slevou a další nástroje.
Možností propagace je na internetu samozřejmě celá řada. Vyzkoušel jsem několik přístupů, nicméně výše uvedená čísla se vztahují k propagaci obsahu prostřednictvím dynamického vyhledávání na Google.
Typ reklamy
Google Ads, reklamy ve vyhledávání. Dynamické reklamy, které pracují s indexací vašeho webu v Google.
Definice URL
Nadefinujte pouze stránky, které jsou obsahové. Pokud obsahují všechny články společný jmenovatel, např. /blog/nazev_clanku, je to o hodně snazší.
Typ zařízení
Doporučuji hned ze začátku testovat zvlášť PC a mobilní zařízení. Výsledky se alespoň z mojí zkušenosti dramaticky liší. Mobilní zařízení vychází špatně, co se týče tržeb.
Optimalizujte
Sledujte pozorně, jaké klíčová slova spouští reklamy a na které stránky se uživatelé nejčastěji dostanou. Nejnavštěvovanější stránka nemusí být nejvýkonnější. Nebojte se nefunkční články a klíčová slova z kampaně vyloučit, nebo vyčlenit zvlášť.
Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s výkonem vašeho eshopu, získávat více objednávek, nebo zlepšit propagaci na internetu? Mrkneme na to společně.
Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.