Řídit kampaně pro velké a stále větší klienty nejde jen tak z hlavy. Rád prezentuji naší spolupráci s Petrem jako “perfektně sladění profesionálové”. A stojím si za tím. Za dobu naší spolupráce jsme komunikaci dotáhli na jedničku. Nakoukněte pod pokličku.
Dnešní článek je o aplikacích a nástrojích, které jsou mým každodenním chlebem a bez kterých si nedokážu představit profesní život. Některé možná používáte, jiné možná požívat začnete, protože jsou super 🙂
Řízení projektů
Trello
Pro řízení projektů existuje hromada nástrojů. Vyzkoušel jsem v praxi Asanu, Freelo, Teamwork nebo třeba Basecamp. My jsme si ale zamilovali Trello. Jednoduché a funkční pro řízení X projektů. Důležitá je organizace, která může ve větším týmu skřípat. Ve dvou jsme si nastavili pravidla a postupy, díky kterým je Trello hlavní rozcestník pro veškerou práci a kronika všech klientů.
Harvest
Stejná písnička. Aplikací pro měření času jsou mraky. Jako mnoho jiných profesí, také my potřebujeme monitorovat čas strávený nad jednotlivými klienty a činnostmi. My jsme si pro práci vybrali aplikaci Harvest. Aplikace umožňuje definovat klienta, projekty, které mu náleží a jednotlivé úkoly. Z reportů tedy vyčtu, kolik jsem strávil času u kterého klienta, ale také to, kolik času mi zaberou v rámci období dílčí činnosti napříč klienty.
Google Aps
Google kalendář pro plánování, Google Drive pro poklady a všechny soubory rozdělené dle projektů, Google tabulky pro reporty a práci s daty, Google dokumenty pro tvorbu nabídek, Google mail. A když něco nevím, použiju Google 🙂
Evernote
Zeleného slona používám úplně na všechny zápisky a poznámky. Vím, že lze tento nástroj využívat velmi sofistikovaně. V mém Evernotu to vypadá opravdu hrozně. Nekonečná řada poznámek, úkolů, seznam vánočních dárků, nákup, kolik dlužím sousedovi. Díky vyhledávání najdu vše, co potřebuji. A to, co je staré, je nedůležité. Takto mi to slouží a vyhovuje.
Pracovní nástroje
Samozřejmě, že denně koukám do Google Ads, Skliku a Google Analytics. Občas taky do Bing Ads, Facebook Business Manageru a někdy také do Pinterest Ads. Chtěl jsem ale zmínit nástroje, které to celé pomáhají řídit.
Google Ads Editor
Asi nedílný nástroj kohokoliv, kde se stará o PPC kampaně, ať už více či méně profesionálně. Nástroj pro pohodlnou, rychlou a přehlednou práci s kampaněmi.
OpenRefine
Super pomocník pro práci s větším množstvím dat, jako je např. analýza klíčových slov, zpracování objemných datových souborů, čtení XML feedů. Osobně jsem se s tím na začátku trápil, ale když pochopíte, jak funguje, je to neocenitelný pomocník.
Mergado
Český nástroj pro páci s XML feedy. Sofistikovaná aplikace, která toho umí opravdu spoustu. Od základní analýzy XML feedu po bidování produktů v Heuréce na základě počasí. Nedílná součást práce se zbožovými porovnávači.
Předávání informací
Výstřižky + ctrlv.cz
Neznám rychlejší způsob, jak někomu něco vysvětlit, než formou obrázku, tedy kombinace výstřižků a webu ctrlv.cz. Mám pověšené na hlavním panelu a používám velmi často. Mě osobně šetří možná i desítky minut denně.
Loom
Za mě dokonalá aplikace pro zaznamenávání záznamu z plochy. Používám pro tvorbu návodů pro klienty, popis problémů, když něco nefunguje, jak má a je potřeba to ukázat “na živo”. Rychlé, jednoduché, v cloudu. Nic víc nepotřebuji.
Ostatní
Photoshop CS3
Možná nejstarší Photoshop, který se dá rozběhnout na Win10. Jednoduchý, rychlý. Grafika mě neživí, a přesto udělám za den někdy desítky drobných grafických úprav. Upravit logo, změnit velikost nebo formát obrázku, odstranit pozadí… a tenhle nástroj z dávné minulosti mi s tím dokonale pomáhá.
ImageResizer
Malá jednouchá pomůcka, kterou jsem objevil někde na internetu. Typicky se mi k rukám dostanou fotografie nebo obrázky v obřím rozlišení. Na tři kliknutí upravím velikost všech obrázků na rozumné hodnoty. Rychlé, jednoduché a šetří to nervy.
Spotify
Alfa-omega dobře stráveného dne a kvalitně odvedené práce. Ne, že by to bez hudby nešlo, ale s písničkou jde všechno lépe 🙂
Pomůžu také Vám
Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s výkonem vašeho eshopu, získávat více poptávek, nebo zlepšit propagaci na internetu? Mrkneme na to společně.
Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.