Platformy Google jako bezplatný způsob zobrazování zboží ve výsledcích na Googlu není žádnou novinkou. Google tuto možnost představil v květnu 2020 a dal tak online obchodům možnost automaticky zobrazit produkty v neplacených výsledcích na jeho hlavních platformách.
Abychom si rozuměli, v prosinci 2020 přejmenoval Google program Platformy Google na Neplacené záznamy. bavíme se tedy stále o té samé službě. Ve článku popisuji rozpory, na které jsem narazil a které vám mohou bránit využívat službu.
Pokud jste někdy potřebovali poradit od podpory Google, jistě víte, jakou nabízí kvalitu. Ovšem komunikace kolem Neplacených záznamů a CSS je plná rozporů a zcestných rad. Proto tento souhrn.
Nepoužíváš Google CSS? Smůla.
Nastavení CSS pro Neplacené záznamy
Pokud přecházíte z jiného CSS programu zpět pod Google a nezobrazují se vám Neplacené záznamy, zkontrolujte si nastavení CSS programu pro tuto službu. Původní CSS je třeba zrušit a nově nastavit využívání Google CSS.
Nastavení najdete v Google Merchant Center – Nastavení – Nastavení reklam v Nákupech – záložka Affiliate partneři a služby CSS.
Návod:
Kvalita dat
Požadavky pro zobrazování v Neplacených záznamech jsou rozdílné proti klasickým nákupů. Pokud tedy některé z uvedených atributů vyplňujete, pro Google nákupy je to mínus, jedná se o “oranžovou” výstrahu, tedy nebrání zobrazování, ale pro Neplacené záznamy to znamená stopku.
Rozdíly:
- description [popis] (povinné u všech produktů),
- multipack [multipack] (povinné, pokud se jedná o zvýhodněné balení),
- color [barva] (povinné u kategorie Oblečení a doplňky),
- size [velikost] (povinné u kategorie Oblečení a doplňky),
- age_group [věková_skupina] (povinné u kategorie Oblečení a doplňky),
- gender [pohlaví] (povinné u kategorie Oblečení a doplňky),
Tady oficiální a kompletní nápověda pro Neplacené záznamy.
Závěr
Tématem na závěr je debata, zda má samotná služba Neplacené záznamy alespoň na našem trhu vůbec nějaký obchodní význam. Její spuštění není nic proti ničemu, nicméně výsledky zatím nepozoruji a z okolí slýchávám podobné závěry. Ale to je zatím spekulace, třeba se potvrdí opakPomůžu také Vám
Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s výkonem vašeho eshopu, získávat více poptávek, nebo zlepšit propagaci na internetu? Mrkneme na to společně.
Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.