Navýšení poptávek z eshopu o 270 %

Připravil jsem pro vás ukázku, jak lze díky správné prezentaci, komunikaci a vhodnému umístění navýšit mnohonásobně počet odeslaných poptávek z vašeho eshopu. Věřím, že to pro vás bude inspirací k zlepšení také vašeho podnikání. Bez investic do reklamy, pouze za využití stávající návštěvnosti.

Pokud prodáváte technicky náročnější sortiment, jistě mimo standardních objednávek vyřizujete řadu poptávek, připravujete individuální nabídky a návrhy řešení. V našem případě se jedná o internetový obchod s čerpací technikou RedEd.cz. Mimo běžné nákupy potřebuje řada zákazníků poradit s výběrem a navrhnout čerpadlo na míru.

Vhodné umístění

Častým (chybným) předpokladem je, že pokud si zákazník neví rady, “tak si přece zavolá, nebo napíše”. Nakonec možná ano, ale proč právě na vašem eshopu? Možná si nakonec raději zajde na kamennou prodejnu v okolí. To je přece jistota, že mu poradí kvalifikovaný prodejce.

Zejména tam, kde předpokládáme, že si již zákazník nebude vědět rady, je potřeba připomenout, že mu rádi pomůžeme a správně poradíme. Nenechat zákazníka odejít zklamaného a navíc s pocitem, že u vás nenajde, co potřebuje.

V našem případě jsme definovali dvě problematická místa:

  • Kategorie zboží – kdy zákazníkovi nepomohou parametrické filtry, nevyhovují mu doporučené produkty, nemůže vybrat zboží.
  • Detail produktu – kde zákazník uvažuje, zda je čerpadlo vhodné, zda bude dostačovat výkon, případně jaké zvolit příslušenství

Správná komunikace

Častým hříchem eshopů, se kterým se setkávám, je nasazení suchého kontaktního formuláře. Jméno, email telefon, zpráva. Ve zkratce: Ty něco chceš? Tak nám napiš.

Na mě, jako zákazníka, to působí neosobně a často nevím, zda mi na vyplněný formulář někdo odpoví. Zároveň to svědčí o neznalosti zákazníků a jejich potřeb.

V našem případě jsme definovali tři oblasti, typy čerpadel, které zákazníci nejčastěji poptávají – ponorná čerpadla, domácí vodárny a kalová čerpadla.

Tyto tři vybrané okruhy jsme jasně pojmenovali a zvýraznili jak graficky, tak textově.

Zároveň nechybí přímý kontakt na technika, odborníka, prodavače, který je zákazníkovi k dispozici, ať už se děje cokoliv.

O krok před zákazníkem

Úskalím poptávek zasílaných přes email, nebo kontaktní formulář, je nedostatek poskytnutých informací potřebných pro návrh čerpadla. Zároveň zákazníci neuvádějí ve většině případů kontaktní telefon, takže se komunikace skrze email protahuje a mnohdy se ubírá do ztracena.

Připravili jsme proto pro zákazníky formuláře specifické pro daný obor a konkrétní oblast poptávaných čerpadel. Využili jsme aplikaci Airtable.com

Výhody:

  • Cloudové řešení, všechny poptávky na jednom místě
  • Notifikace emailem
  • Plně editovatelné
  • V základní verzi zdarma

Personifikace funguje

Podařilo se nám s klientem velmi dobře popsat potřeby zákazníků a najít vhodné komunikační prostředky a nástroje, jak zefektivnit získávání poptávek. Jednou z oceňovaných výhod je centralizace objednávek do jednoho systému.

Měsíční objem získaných poptávek se nám zvýšil o 270 %. Zákazníci ochotněji konzultují řešení s technikem formou poptávek a díky formulářům mají připravené potřebné informace předem, i když třeba volají. Funguje to skvěle.

Pomůžu také Vám

Zaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s výkonem vašeho eshopu, získávat více poptávek, nebo zlepšit propagaci na internetu? Mrkneme na to společně.

Bc. Jan Kodl
Jsem specialista na online
marketing a PPC reklamu.

+420 725 110 593
info@jankodl.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *